HTML

Kávégép és kávéfőző tesztek - elfogulatlanul

A kicsitől a legnagyobbig, a kotyogóstól a teljesen automatáig, a tömöstől a kapszulásig. Tesztek, vélemények, gondolatok.

Friss topikok

  • silent man: @kvmania: Ez a matek hogyan jött ki? (2017.10.23. 21:28) Kapszulás kávé = átverés?
  • szilvi1960: ahogy a soraid olvasom, én is ugyanígy voltam az én Cafissimo kávéfőzőmmel minu.me/-cafissimo . A ... (2012.04.12. 13:52) Lavazza EP950 - A dizájnkocka
  • l'arabica: Végre a Lavazza is rájött, hogy az üvegpoharak szépek, csak nem férnek a gép alá. Az új, alacsonya... (2012.02.23. 14:26) Lavazza LB800 - sármos egyszerűség
  • lorien: @kávéfan: Nem a kapszulás miatt van így, már jóval előtte kialakult a technológia. Ez különben cs... (2011.01.27. 10:23) Egy kis áttekintés

Linkblog

Tanulok kávézni

2011.02.08. 07:48 Szintai Molnár Péter

Amióta kávéfőzőket, kávégépeket tesztelek sok érdekes tapasztalattal lettem gazdagabb és nemcsak a gépekkel kapcsolatban. Elkezdtem megtanulni kávézni is, ami 10 év aktív függés után minimum meglepő.

 

Arra jöttem rá, hogy a kávé sok tekintetben hasonlatos a borhoz. Megvan a megfelelő tálalási, elkészítési módja, a fogyasztási hőfoka és persze ez is több érzékszervre hat. Önmagában, minden ízesítő és krémesítő nélkül.

 

A kávéba tejet, tejszínt, cukrot (édesítőt khm) tenni olyan, mint a jó vörösbort kólával elegyíteni: barbár dolog. Gondolom ezt úgy, hogy hosszú éveken én is csak így ittam, sőt. A kávézók réme voltam. Hogy miért?

 

Egy időben forró tejjel szerettem a kávét. Na de pont ugyanannyi (4cl) tejjel, mint amekkora egy presszó. Ez nem kevés bonyodalmat okozott, ugyanis ilyen kávé a legtöbb étteremben vagy kávézóban nincs. Van presszó meg capuccino, esetleg tejeskávé. Volt olyan hely, ahol azért nem akarták nekem így megcsinálni, mert nem tudták beütni a gépbe.

 

Aztán átszoktam a kávé+kávétejszín kombóra. Nem azért, mert ezt egyszerűbb volt kikérni, hanem azért, mert már nem kívántam a tejet hozzá. 

 

Az utóbbi hetekben pedig kifejezetten a sima, frissen főtt presszókat kóstolgatom, ízlelgetem. Otthon, a kávézókban vagy most épp a McCafé-ban, ahol - bár eddig azt hittem jó a kávé - maximum erős közepes. 

 

Nem is hinnétek, de egy új ízuniverzum nyílt meg előttem. Eddig csak azt éreztem, hogy a kávé kb. milyen: savasabb netán keserűbb, hiszen a cukor és a tej elnyomta a kávé ízét, most azt érzem, ami a kávé maga. 

 

Ettől függetlenül szánok majd egy posztot a különböző kávéízesítőkre, mert egy rossz minőségű tejjel vagy krémporral a legjobb, legdrágább kávét is porig lehet alázni...

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kávé tapasztalat kávéfőző ízuniverzum

A bejegyzés trackback címe:

https://kavefozok.blog.hu/api/trackback/id/tr592646036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása