HTML

Kávégép és kávéfőző tesztek - elfogulatlanul

A kicsitől a legnagyobbig, a kotyogóstól a teljesen automatáig, a tömöstől a kapszulásig. Tesztek, vélemények, gondolatok.

Friss topikok

  • silent man: @kvmania: Ez a matek hogyan jött ki? (2017.10.23. 21:28) Kapszulás kávé = átverés?
  • szilvi1960: ahogy a soraid olvasom, én is ugyanígy voltam az én Cafissimo kávéfőzőmmel minu.me/-cafissimo . A ... (2012.04.12. 13:52) Lavazza EP950 - A dizájnkocka
  • l'arabica: Végre a Lavazza is rájött, hogy az üvegpoharak szépek, csak nem férnek a gép alá. Az új, alacsonya... (2012.02.23. 14:26) Lavazza LB800 - sármos egyszerűség
  • lorien: @kávéfan: Nem a kapszulás miatt van így, már jóval előtte kialakult a technológia. Ez különben cs... (2011.01.27. 10:23) Egy kis áttekintés

Linkblog

Illy Mitaca - A vörös dög

2011.07.20. 14:02 Szintai Molnár Péter

Illy Mitaca - A vörös dög

 

Zsolti barátom - amióta csak ismerem - feketén issza a kávét. Igaz ő gyakran úgy ül a megbeszéléseken hogy van a kávé mellett még egy energiaital és egy üveg kóla is. Viszont az Illy-re esküszik, szóval nagyon vártam a tesztet.

 

Beléptem az Illy egyik forgalmazójának irodájába és szinte azonnal a kezembe nyomtak egy csésze isteni illatú és remek zamatú kávét majd kicsivel később egy másikat, amely ugyanannak a keveréknek a koffeinmentes változata. Bár Gabriella sietett, be nem állt a szánk. Remélem nem késett le miattam semmiről.

 

Sok-sok érdekességet megtudtam tőle az Illy világáról. Remek marketinges, aki bevállalta a Facebook-rajongói klub moderálását is. Na de nézzük a kávégépet!

 

Dizájn

 

A kislányom az egyébként remek Lavazza EP950 búcsúztatásakor megkért arra, hogy a következő kávégép ne legyen piros. Nem tudom honnan szedte ezt. Soha nem volt otthon még piros kávégép. Amikor megláttam a Mitacát, már éreztem, hogy szorulni fogok.

 

Őszinte leszek: a gép nem szép, de kicsi. Még őszintébb leszek. A gép ronda, de kicsi. Nincs semmi elegancia, semmi marketing, de még egy csepp játékosság sem. Nem akar hasonlítani egy régi kávéfőzőre, mint a Francis x7 vagy a Lavazza EP800, nem akar elvarázsolni különleges űrdizájnnal. Az a legjobb szó rá, hogy semmilyen. Unalmas. Egy irodai konyhában sem tűnik ki. De nem szabad elsőre ítélni!

 

 

 

Használat

 

A lányok az Espresso Shop irodájában teljesen bután néztek, amikor kérdeztem, hogy kell-e levegőtleníteni a rendszert. Azt mondták hogy "ő", majd hozzá tették hogy csak dugjam be, töltsem fel vízzel és használjam. Jó. 

 

Hazavittem, kicsomagoltam, a kislányomat megbékéltettem a piros színnel. (Nem volt nehéz), majd berendeztem a tesztelős fiókomba a kapszulákat. Balra a normál koffeinesek, jobbra a koffeinmentesek. Egyedileg csomagoltak. Este volt és már egyébként is ittam aznap 3 kávét, szóval csak nézegettem.

 

Másnap reggel viszont főztem vele egy meggyőzően illatos és finom kávét. Az első saját és otthoni Illy kávémat. Pedig az e gép elsősorban irodáknak van kifejlesztve. Sebaj.

 

Bekapcsolás után nagyon gyorsan felfűt, a kapszulát egy gyerek is be tudja helyezni (tényleg) csak a kar lenyomásához kell kicsivel több erő, mint általában.

 

A nálam lévő gép már több céget megjárt és sok ezer adag kávét lefőzhettek rajta, de ezt csak egy dolog jelezte: a kávéfőző gomb kicsit kopottabb volt és egyel nehezebb volt lenyomni, mint arra számítottam. Egyébként mintha új lenne.

 

Extrák

 

Egyik reggel kibújt belőlem a gonosz kis manó és úgy határoztam: ma tejhabot is teszek a kávémra. Erre külön gomb van a kávéfőzőn. Megnyomtam. Az első spriccelés félre, a többi már a gőz. A deci tej gyorsan és remekül habosodik. Az állam a földön. Végre! Az első gép a kategóriában, ahol a habosító karnak van értelme. Éljen. Más extra nincs. Nem is kell.

 

Kapszulák

Az Illy nem bonyolítja túl a dolgokat. Gyakorlatilag egy prémium kategóriás, 100% arabica kávékból készülő kávékeverékük van, amelyet normál pörkölésű, erős pörkölésű és koffeinmentes változatban lehet kapni, illetve létezik hosszú kávé kapszula is. A két koffeines közül nekem inkább a sötét pörkölésű ízlett, azt viszont nem értettem, hogy a koffeinmentes mitől savasabb, mint a normál.

 

A fenti képen árnyal kicsit az, hogy itt egy Mitaca gépről van szó, amelyhez középkategóriás, olcsóbb Mitaca kávékat is kérhetünk. Sőt, itt bejön az irodista lányok álma a citromos és kamilla tea kapszula is. A Mitaca kapszulákat ugyanolyan finomnak tartottam, mint az Illy-ket, bár kicsivel másabb a karakterük, ezek is tökéletes presszó kávékat adnak, de adagonként 20 Ft-al olcsóbban. 

 

Összegzés

A Mitaca az eddigi legprofibb gép a kategóriájában, amelyet teszteltem. Rémesen egyszerű kezelni, minden kézre áll benne. Sajnos háztartásokba ez nem kérhető, ott meg kell venni a Francis-t. Aki viszont irodába szánja, annak maximálisan ajánlható: havi 100 kapszulától ingyenes a használat, ami egy 3 tagú kis irodánál is bőven teljesíthető feladat.

 

A gépet az Espresso Kft-től kaptam tesztelésre. Ezúton is köszönöm.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kapszula illy mitaca kávéfőzp

A bejegyzés trackback címe:

https://kavefozok.blog.hu/api/trackback/id/tr333083304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása